Mijn lijst met blogs

vrijdag 12 september 2014

November 4 2013 Bericht van Buddy vergeten op de website te zetten



November 4 2013 Bericht van Buddy vergeten op de website te zetten

Op 18 september ontvingen wij de laatste mail over Buddy. De reis naar La Linea en een korte vakantie in Frankrijk maakten dat we de mail over het hoofd zagen. Hieronder het leuke bericht van Hiely




In mijn vorige mail heb ik je verteld dat ik iedere ochtend met Buddy naar het bos ga waar hij lekker los kan lopen. Zo ook vanochtend. Helaas liep hij deze keer op een gegeven moment niet meer mee maar dook in het struikgewas van brandnetels en braamstruiken. Het was nogal hoog begroeid dus ik kon hem al gauw niet meer zien. Aan het bewegen van de struikjes kon ik hem wel een beetje in de gaten houden. Hij reageerde totaal niet op mijn roepen en ook de lekkere hapjes die ik bij me had, interesseerden hem niet. Hij heeft me ongeveer een half uur rond laten lopen voordat hij eindelijk weer tevoorschijn kwam. Ik kan hem dus alleen nog maar loslaten als ik genoeg tijd heb want ik ben er niet meer zeker van dat hij wel meekomt! Ik denk dat het toch een jachthondje is.
Een mevrouw die ik in het bos was tegengekomen dacht dat er wel eens terriër bloed in Buddy kon zitten. Ze was hier vrij zeker van. Thuisgekomen heb ik weer eens even op internet gesnuffeld en volgens mij heeft ze gelijk. Ik denk dat Buddy een Rat Terriër is. Hij vertoont in ieder geval wel heel erg veel overeenkomsten. Hij duikt ook vaak tijdens het wandelen met zijn snuit in een holletje in de grond en werkt de grond dan helemaal omhoog. Soms verdwijnt zijn kop daarbij bijna helemaal onder de grond, zo fanatiek zoekt hij naar zijn prooi.
Toch wel leuk om te weten wat voor soort hond het is.

Nogmaals de hartelijke groeten van Hiely, Ramona en een poot van Buddy



Geen opmerkingen:

Een reactie posten